دكتر ناصركرمی:
تلفن همراه در ایران از جمله گرانترین و بی‌كیفیت‌ترین كالاهاست.

گرانترین از این جهت كه هم نرخ مكالمه آن بالاست و هم ودیعه چندصد هزار تومانی كه بابت آن می‌گیرند در جهان بی‌سابقه است و موضوع كیفیت آن هم كه نیاز به گفتن ندارد.

اما جالب است كه فروشنده انحصاری این كالای گران و بی‌كیفیت تعهدی هم در قبال ارائه خدمات پس از فروش مناسب ندارد. به عنوان مصداقی برای این موضوع، اشاره می‌شود به مشكلی به نام «پرشدن كانتر سیم كارت».

ظاهراً ظرفیت هر سیم كارت پس از مدتی استفاده پر شده و متعاقب این مسئله باید برای تعویض آن اقدام كرد. اما نكته این است كه بروز این مسئله بدون هیچ اخطار قبلی صورت می‌گیرد. یعنی ناگهان تلفن شما از دسترس شبكه خارج می شود.

نوع پیام دریافتی از شبكه هم در این زمان راهنمای شما به علت ماجرا نیست. مراكز خدمات تلفن سیار هم در وهله اول احتمال وجود بدهی‌های قبلی را مطرح می‌كنند و شما ناچار می‌شوید خارج از روال قبضی كه پرداخت آن بی‌شباهت به اهدای مساعده به شبكه مخابرات نیست! را بپردازید.

اما دو سه روز می‌گذرد باز هم تلفن همچنان قطع است تلفن هایی مثل 118 ،17 یا 09990 هم بدون هیچ كمكی فقط شما را سردرگم می كنند و در نهایت با مراجعه به مركز شبكه در می‌یابید كه موضوع چیست.

بعید است كه شبكه مخابرات نتواند از چند روز قبل به مشترك اطلاع‌دهد كانتر سیم‌كارت او در حال پرشدن است. اما این كار را نمی‌كند و نتیجه آن چند روز سردرگمی مشترك نگون‌بخت، رفت‌و‌آمدهای زائد شهری و البته زیان‌های مرتبط است.

جالب است كه شركت محترم مخابرات البته حق خود می‌داند كه به محض اینكه شما در پرداخت قبض تلفن خود تأخیر كردید بدون اطلاع قبلی خط شما را قطع كند و جالبتر این است كه همین شركت همیشه در مقابل واگذاری شبكه تلفن سیار به بخش خصوصی مقاومت كرده است.

نوشته شده در تاریخ دوشنبه 23 آذر 1388    | توسط: حمید ستوده    |    |
نظرات()